Hoe werkt Bezorgd, maar niet ontvangen?

Jouw klant doorloopt mogelijke opties om de locatie van het pakket te achterhalen. Is het pakket nog steeds zoek? Dan vragen we om een naam en verklaring in te vullen. Dit gebruiken om de ontvangersverklaring op te maken.

Proces

Als je de vraag Bezorgd, maar niet ontvangen activeert, plaatsen we een knop op jouw track & trace pagina. Deze vraag kan alleen gesteld worden met een geldig pakketnummer.

Scherm­afbeelding 2024-03-28 om 13.17.21

Zodra jouw klant op de knop klikt volgen er een aantal mogelijke opties om de locatie van het pakket te achterhalen. Is het pakket nog steeds zoek? Dan vragen we om een naam en verklaring in te vullen.

Scherm­afbeelding 2024-03-19 om 16.34.21

Bevestiging

Na het versturen ziet jouw klant de volgende melding:

Bedankt voor het melden van de vertraging. Je ontvangt spoedig een reactie.

Dit is het enige wat wij aan jouw klant melden. Verdere communicatie over het verloop van het pakket dien je zelf op te nemen met jouw klant.

E-mailbevestiging

Er wordt een e-mail met alle informatie verstuurd naar de gebruiker(s) die je hebt ingesteld bij Geavanceerde instellingen. Ook jouw klant ontvangt een e-mail ter bevestiging.

Ontvangersverklaring

Om een onderzoek te starten voor een vermissing heb je een ontvangersverklaring nodig. Dit is een verklaring waarop de ontvanger/geadresseerde aangeeft het pakket niet te hebben ontvangen en de eventuele handtekening op het afleverbewijs niet te herkennen. De ontvangersverklaring wordt automatisch gegenereerd. Je hoeft dit dus niet meer handmatig op te vragen bij jouw klant.

We slaan de ontvangersverklaring ook op bij de zendingsdetails onder Documenten.

Onderzoek starten

Volg de volgende stappen als je een onderzoek wilt starten naar dit pakket:

  1. a) Klik in de e-mail op de link om naar de zendingsdetails van het pakket te gaan. De workflow Bezorgd, maar niet ontvangen staat al open en de ontvangersverklaring is verwerkt.
    OF
    b) Ga naar Berichten en klik achter het desbetreffende bericht bij Acties op het icoon; je gaat dan naar de betreffende zendingsdetails.. De vraag Bezorgd, maar niet ontvangen staat al open en de ontvangersverklaring is al geüpload.
  2. Lever de resterende informatie aan. Geef een omschrijving van zending en de inhoud en upload een verkoopfactuur.
  3. Klik op Versturen.
  4. Het ticket wordt door de verzenddesk in behandeling genomen. Je wordt automatisch op de hoogte gehouden van de status.