Vereenvoudig het schadeproces door jouw klant een schade te laten melden via je track & trace pagina. Hiermee levert jouw klant direct foto’s van de beschadiging aan.
Proces
Als je de vraag Schade melden activeert, plaatsen we een knop op jouw track & trace pagina. Deze vraag kan alleen gesteld worden met een geldig pakketnummer.
Vijf werkdagen nadat het pakket bezorgd is, is niet meer mogelijk om een schade te melden. Een schade dient namelijk binnen vijf werkdagen na ontvangst bij de vervoerder bekend te zijn om in aanmerking te komen voor een vergoeding.
Zodra jouw klant op de knop klikt volgen er een aantal velden om foto's te uploaden. Een toelichting is optioneel.
Bevestiging
Na het versturen ziet jouw klant de volgende melding:
Bedankt voor het melden van de schade. Je ontvangt spoedig een reactie.
Dit is het enige wat wij aan jouw klant melden. Verdere communicatie over het verloop van de schade dien je zelf op te nemen met jouw klant.
E-mailbevestiging
Er wordt een e-mail met alle informatie verstuurd naar de gebruiker(s) die je hebt ingesteld bij Geavanceerde instellingen. Ook jouw klant ontvangt een e-mail ter bevestiging.
Foto's
Om een schade te melden heb je foto's nodig. Deze heeft jouw klant al geüpload. Je hoeft dit niet meer handmatig op te vragen bij jouw klant.
We slaan de foto's ook op bij de zendingsdetails onder Documenten.
Schade melden bij vervoerder
Wij melden de schade direct bij de vervoerder. Dit noemen we een voormelding. Je hebt dan nog 5 dagen om de resterende informatie aan te leveren.
Volg de volgende stappen om de schade door de vervoerder in behandeling te laten nemen en in aanmerking te komen voor een vergoeding:
- a) Klik in de e-mail op de link om naar de zendingsdetails van het pakket te gaan. De vraag Schade melden staat al open en de foto's zijn verwerkt.
OF
b) Ga naar Berichten en klik achter het desbetreffende bericht bij Acties op het icoon; je gaat dan naar de betreffende zendingsdetails. De vraag Schade melden staat al open en de foto's zijn al geüpload.
- Lever de resterende informatie aan. Vul de verkoop-, inkoop- en restwaarde in en upload een verkoopfactuur.
- Klik op Versturen.
- Het ticket wordt door de verzenddesk in behandeling genomen. Je wordt automatisch op de hoogte gehouden van de status.