Alles wat niet direct gekoppeld is aan het boeken van een zending, vind je terug in Mijn Sendy. Hier beheer je eenvoudig en overzichtelijk je contactgegevens en instellingen.
Mijn bedrijf
Gebruikers
Hier vind je alle gebruikers die toegang hebben tot het verzendaccount en welke rol ze hebben. Als gebruikersbeheerder kun je gebruikers uitnodigen, verwijderen en bewerken.
Shops
Je kunt meerdere shops toevoegen aan je account om vanuit verschillende adressen en namen te kunnen versturen. Op deze pagina stel je ook het factuuradres in, geef je aan of je de factuurspecificaties per e-mail wilt ontvangen en kun je je bankrekeningnummer bewerken.
Facturen
Afhankelijk van je factuurperiode ontvang je iedere 7, 14 of 28 dagen op maandagnacht een verzamelfactuur van de afgelopen periode. We bewaren de factuur ook in jouw account, zodat je deze gemakkelijk kunt raadplegen. Door een of meerdere facturen aan te vinken verschijnt de optie om ze te downloaden of te betalen. Wanneer je een vraag hebt over een specifieke factuur, klik je op het informatie-icoontje achter de factuur. Vervolgens klik je rechts onderin op 'Ik heb een vraag' en kies je waar je vraag over gaat. In enkele stappen stel je je vraag. Op deze manier ontvangt de verzenddesk alle informatie die nodig is om je vraag snel en goed te kunnen beantwoorden.
Tarieven
Vind snel en eenvoudig alle tarieven inclusief eventuele brandstof- of toltoeslagen. Filter op vervoerder en land om tarieven te vergelijken.
Verzenden
Vervoerders
Activeer de vervoerders waarmee je gaat versturen. Alleen de actieve vervoerders worden getoond bij het boeken van een nieuwe zending.
Heb je geen pick-up afspraak met DPD maar moeten de pakketten wel opgehaald worden? Zorg ervoor dat je nooit meer een pick-up aanvraag vergeet bij het aanmaken van een zending door deze optie standaard aan te zetten.
Verzendprofielen
Met verzendprofielen stel je (meerdere) veelgebruikte verzendmethodes incl. verzendopties in. Zo maak je bijvoorbeeld automatisch een parcelshop retourlabel aan voor iedere zending of verzeker je standaard al je pakketten. Op het overzicht Concept kun je zendingen selecteren en vervolgens met een knop links bovenin het verzendprofiel aanpassen
Adresboek
Wanneer je regelmatig naar dezelfde contacten verzendt, is het handig om deze adressen op te slaan in het Adresboek. Zo heb je snel en makkelijk toegang tot al je contacten. Je kunt er voor kiezen om de adressen handmatig toe te voegen of via een CSV-bestand te importeren.
Instellingen
Printen
Onder Printen geef je aan op welk formaat je de verzendlabels geprint wilt hebben. Wanneer je gebruik maakt van een inkjet printer/laserprinter, kies je voor ‘A4 (4xA6)’. Wanneer je gebruik maakt van een labelprinter kies je voor ‘A6 (standaard)’. Kies het gewenste formaat en klik op opslaan. Meer informatie over het printen van labels vind je hier.
Integraties
Hier vind je alle instellingen terug omtrent de gratis webshop- en administratie integraties die wij aanbieden, evenals je persoonlijke API-key.
CSV Sjablonen
Wanneer je voor de eerste keer een CSV-bestand importeert, maak je een sjabloon aan. Dit sjabloon wordt hier opgeslagen. Hoe je gebruik maakt van een CSV Import lees je hier.
Rapportage
Zendingen export
Maak een zendingen export om overzicht te krijgen in je zendingen over een bepaalde periode.