Track & trace pagina maken

Ontwerp eenvoudig een eigen track & trace pagina in de look en feel van jouw webshop. Hiermee blijf je in contact met jouw klant tot ná het moment van bezorging.

Aan de slag!

1. Upload je logo

Ga naar shops en upload een logo bij elke shop. Gebruik een jpg, .png of .gifbestand van max. 1 MB. Dit logo wordt ook boven de track & trace e-mail van de vervoerder geplaatst. Als er geen logo is geupload komt de shopnaam er te staan.

2. Kies je kleuren

Kies een kleur voor de knop en voor de tekst in de knop. Er is alvast een basiskleur geselecteerd, maar zelf instellen werkt natuurlijk beter. Je kunt direct een kleurcode invoeren of maak gebruik van een kleurkiezer.

Klik op Opslaan.

3. Selecteer je shop

Ga in het portal naar Mijn Sendy -> Track & trace pagina ->  Instellingen en kies de shop waarvoor je een track & trace pagina wil instellen.

4. Geef een subdomein op

Zet de shopnaam in de URL van je track & trace pagina. Hiermee creëer je herkenbaarheid en straal je professionaliteit uit. Dit is de persoonlijke URL die jouw klanten zien: https://{subdomein}.sendy.eu/.

Subdomeinen zijn uniek. Als een naam al in gebruik is genomen, kan deze niet worden hergebruikt voor een ander account. Dit doen we om verwarring te voorkomen en om de privacy van jou en je klanten te beschermen.

subdomein-1

5. Voeg je socials toe

Houd je klanten up to date door jouw social kanalen te integreren. De logo's van de social media kanalen die jij invult verschijnen op jouw track & trace pagina. Laat een veld leeg om deze niet te tonen.

Let op: vul de hele URL in, inclusief https://

6. Plaats advertenties en speciale acties

Creëer advertenties door een afbeelding te uploaden en een link te plaatsen. Upload bijvoorbeeld een afbeelding van een afgeprijsd artikel en plaats een link naar jouw website. Laat het veld leeg als je geen advertentie wilt tonen.

Klik op Opslaan

7. Activeer vragen

Ga naar vragen activeren in de software. Selecteer de shop waarvoor je vragen op de track & trace pagina wilt plaatsen. Zet de vraag op actief.

De volgende vragen zijn beschikbaar:

Een klant kan alleen een vraag stellen via jouw track & trace pagina als er een geldig pakketnummer wordt ingevuld of als hij op de knop in zijn track & trace bericht klikt.

Bekijk de informatie over het activeren van vragen.

 

Track & trace widget