Waarom wordt de knop voor parcelshoplevering niet zichtbaar in het afrekenproces?

Als de knop 'Selecteer parcelshop' niet zichtbaar wordt nadat je een verzendprofiel met een parcelshop-verzendmethode hebt gekoppeld, heeft dat in veel gevallen te maken met je API permissies.

Volg onderstaande stappen dit probleem op te lossen.

  1. Zorg voor een verzendmethode in Lightspeed die je gaat gebruiken voor de parcelshoplevering.
  2. Pas de permissies van je API aan in de backend van Lightspeed naar onderstaand:
    Scherm­afbeelding 2024-02-09 om 08.17.41
  3. Koppel je webshop opnieuw met je verzendaccount.
  4. Op het tabblad Verzendprofielen koppel je nu de Lightspeed verzendmethode aan het verzendprofiel met parcelshoplevering. Sla dit op.

In het afrekenproces staat nu een knop 'Selecteer parcelshop' bij de ingestelde verzendmethode. Je klant selecteert een parcelshop naar keuze en de zending wordt automatisch aangemaakt met de gekozen parcelshop. Als het pakket klaarligt om opgehaald te worden krijgt jouw klant een bericht.