Je kunt veelgestelde vragen rondom de bezorging van een pakket op je track & trace pagina plaatsen. Achter elke vraag zit een proces ingebouwd, waardoor jouw klant informatie aanlevert die je nodig hebt om een onderzoek te starten bij de vervoerder.
Mogelijke vragen
De meeste vragen op de klantenservice gaan over de bezorging van een pakket. Maak het makkelijk en laat klanten contact opnemen via jouw track & trace pagina. De volgende vragen zijn beschikbaar:
- Waar blijft mijn pakket?
- Bezorgd, maar niet ontvangen
- Retour sturen
- Schade melden
- Andere vraag over de bezorging
Vraag activeren
Ga naar Mijn Sendy → Vragen activeren. De vragen zijn zonder verdere instellingen te activeren.
- Selecteer de shop waarvoor je vragen op de track & trace pagina wil plaatsen.
- Zet de gewenste vraag op actief middels het schuifje
. Een geactiveerde vraag is direct zichtbaar op je track & trace pagina.
Vraag bewerken
De standaard instellingen kun je aanpassen via het pennetje achter de vragen. Vul de informatie in en klik op Opslaan. De wijzigingen zijn direct zichtbaar.
Geavanceerde instellingen aanpassen
Zodra er vragen op jouw track & trace pagina actief zijn, plaatsen we een standaard tekst en knop boven het track & trace bericht van de vervoerder. Via deze knop komt jouw klant op jouw persoonlijke track & trace pagina.
Hieronder zie je een voorbeeld van de tekst en knop.
Om de tekst en knop te wijzigen klik je onderaan op de knop Geavanceerde instellingen.
Track & trace bericht
- Wijzig de tekst voor boven het track & trace bericht.
- Wijzig de tekst voor de knop. De kleur van de knop heb je ingesteld bij je shop.
Via Geavanceerde instellingen kun je ook de tekst boven het blok met vragen op jouw track & trace pagina aanpassen en aangeven welke gebruiker er een e-mail ontvangt als jouw klant een vraag stelt.
Hieronder zie je een voorbeeld van de standaard tekst boven het blok met vragen.